خدابخش مرادی نافچی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان، افزود: امروز همه ما اعم از شهروندان و مدیران حوزه های فرهنگی و اجتماعی مکلف هستیم در زمینه سالم سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از تمامی فرصت های در اختیار، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تبیین عالمانه پیرامون آسیب های مواد مخدر از طریق مجاری اثرگذار از جمله اقدامات عمده در حوزه پیشگیری باید باشد، گفت: اگر در حوزه پیشگیری خوب عمل کنیم، نیاز به اقدامات مقابله ای نخواهیم داشت.

مرادی نافچی با بیان اینکه بیان غیرتخصصی مطالب در حوزه پیشگیری از مواد مخدر، اثرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: بر اساس یک پژوهش انجام شده در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخد استان، بیش از ۶۳ درصد از شهروندان تمایل به مشارکت فعال در حوزه اقدامات پیشگیری از مصرف مواد مخدر دارند و ما باید برای بهره گیری از چنین ظرفیتی برنامه داشته باشیم.

وی به لزوم بهره گیری از نتایج مطالعات انجام شده پیرامون آسیب های اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر مطالعه ای انجام شود و مهر محرمانه ای روی آن بخورد و در گنجینه ادارات بایگانی شود، ارزشی نخواهد داشت مگر اینکه مکانیزمی طراحی شود تا بر اساس مطالعات انجام شده، اقدامات لازم برای مهار و کنترل آسیب ها انجام پذیرد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان از برگزاری همایش بزرگ یاریگران زندگی در این استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مقامات ملی، ۳۰ دی ماه جاری برگزار می شود.

فاطمه رضایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه رویکرد این مجموعه بر مبنای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کنار سایر اقدامات است، گفت: از شهریور امسال اجرای طرح "یاریگران زندگی" در مدارس استان آغاز شده است و اجرای فاز نخست آن تا اسفند سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه از اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان(نماد) به صورت نمونه در مدارس ناحیه یک زنجان و نیز در برخی مدارس ناحیه ۲ زنجان و ابهر خبر داد و گفت: در زمان حاضر در مجموع ۳۸ هزار دانش آموز در استان، جامعه هدف طرح نماد را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: تقویت مهارت های خود مدیریتی، خودآگاهی، مدیریت استرس، خیر گزینی، صبر، توکل به خدا، حل مساله و مدیریت مشارکتی از محورهای عمده آموزش دانش آموزان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.