در سال تحصیلی گذشته 239 هزار دانش آموز در یکهزار 900 واحد آموزشی یزد مشغول به تحصیل بودند که تعداد دانش آموزان استان نسبت به سال تحصیلی 97 - 96 حدود 11 هزار نفر افزایش دارد.
به گزارش ایرنا، عباسعلی دانافر روز دوشنبه در آستانه بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد در 10 هزار و 148 کلاس درس در یکهزار و 981 واحد آموزشی ساماندهی و تحصیل خواهند کرد.
وی تعداد دانش آموزان پیش دبستانی ، ابتدایی ، دوره متوسطه اول و دوم را به ترتیب 18 هزار و 630 ، 136 هزار و 70، 51 هزار و 830 و 42 هزار و 873 نفر بیان کرد و اظهار داشت: از مجموع دانش آموزان یکهزار و 291 تن در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل خواهند شد.
دانافر، تعداد دانش آموزان شهروند خارجی استان را 14 هزار و 944 نفر عنوان کرد و یادآورشد: بیشترین آنها مربوط به مقطع ابتدایی است.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد در ادامه برنامه بازگشایی مدارس را جشن غنچه ها و شکوفه ها، در روز 31 شهریور با حضور دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها ذکر کرد.
وی نواختن زنگ مهر و مقاومت ، طنین بانک توحید، برنامه بچه های رنگین کمان در مدارس استثنایی را از دیگر برنامه ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد، مهر با شکوه و پرامیدی برای دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید رقم زده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان شعار سال تحصیلی جدید را « مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی» بیان کرد و اظهار داشت: رویکردها و برنامه های این اداره کل در چارچوب تحقق این شعار است.
وی خواهان تغییر و اصلاح نگرش خانواده ها و جامعه نسبت به آموزش و پرورش و مدرسه موفق شد و تاکید کرد: مدرسه ای موفق است که دانش آموزان را برای زندگی امروز و آینده ، نه برای تست آزمون و کسب رتبه برتر در آزمون های مختلف تربیت کند.
به گفته دانافر، رقابت ها فردی شور شادی و نشاط دانش آموزان را تبدیل به اضطراب ، استرس و فشارهای روحی می کند.
وی برگزاری آزمون های مختلف به ویژه در دوره ابتدایی را ممنوع دانست و گفت: این امر با روح و روان دانش آموزان سازگار نیست و آسیب زاست و یادگیری لذت بخش را در آنها از بین می برد و تربیت و پرورش شخصت متوازن دانش آموزان را با اخلال مواجه می کند.

** تکالیف مهارت محور جایگزین مشق شب می شود
همچنین معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو، برنامه های خاصی برای سه سال اول دوره ابتدایی از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شد،گفت: در این سه پایه تحصیلی به جای مشق شب، تکالیف مهارت محور جایگزین می شود.
سعیده بهادر زاده، افزود: برای اجرای این طرح برای هر استان یک منطقه به صورت نمونه آزمایشی( پایلوت) در نظر گرفته شد که طرح یاد شده در سال تحصیلی جدید در اردکان اجرا می شود.

** آغاز توزیع کتاب های درسی پایه 12
همچنین معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره آموزش و پرورش یزد گفت: توزیع کتاب های درسی پایه 12 از دیروز(یکشنبه) 25 شهریور از طریق کتابفروشی های مجاز آغاز شد.
علیرضا مصباح فر با بیان اینکه کتاب های درسی پایه 12 که همگی نونگاشت است که در این زمینه مشکلی وجود ندارد ، افزود: در شاخه نظری 34 عنوان کتاب و در شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش 156 عنوان کتاب تهیه شده است.
18 هزار فرهنگی مسئولیت آموزش دانش آموزان یزد را بر عهده دارند.
تعداد بازنشستگان فرهنگی استان نیز حدود 16 هزار نفر است.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.