مدیر آموزش و پرورش مانه و سملقان روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز دارد که زیر نظر هزار و ۹۰۰ نیروی فرهنگی تحصیل می کنند و از این فرهنگیان ۲۰۰ نفر حق التدریسی و غیربومی هستند.

بهمن صفرپور افزود: نیروهای حق التدریس شهرستان عمدتا از بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج تامین شده اند که سن بالای آنان و رفت و آمد دایم آنان به مناطق روستایی، به خصوص در فصول سرد سال، از مشکلاتی است که حوزه آموزش مانه و سملقان را رنج می دهد.

وی با تاکید بر لزوم جذب و جایگزینی نیروهای بومی منطقه از سوی آموزش و پرورش استان، گفت: اگر این معلمان از نیروهای بومی منطقه باشند دیگر دغدغه ای در خصوص اعزام معلم

به روستاها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به هفته نهضت سوادآموزی افزود: ریشه کن کردن بی سوادی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم، شناسایی مشکلات دانش آموزان و برطرف کردن آن، توجه ویژه به دانش آموزان عشایر و روستایی از برنامه هایی اولویت دار این اداره برای جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل است.

صفرپور از فراهم شدن زمینه فعالیت مدرسه تیزهوشان در این شهرستان برای سال آینده خبر داد و گفت: دانش آموزان مانه و سملقانی از هوش بالایی برخوردار بوده و تاکنون عناوین برتری را در عرصه های استانی و کشوری کسب کرده اند.

آشخانه مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.