هاشم دینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به موجب بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، تمام صاحبان حِرَف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت و یا سازمان دامپزشکی صادر شده، مکلف به نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایان مهلت ثبت‌نام پزشکان در سامانه صندوق فروش در مهلت قانونی و مقرر و اجرای این قانون به بهترین شکل و به منظور رفاه حال مراجعه‌کنندگان، پزشکان نسبت به ثبت‌نام و راه‌اندازی صندوق فروش از طریق سایت www.tax.gov.ir اقدام کنند.

دینی افزود: سامانه ثبت نام برای پایانه‌های فروشگاهی توسط پزشکان به هیچ وجه مسدود نمی‌شود و امکان دسترسی کامل به این سامانه وجود دارد.

مسؤول روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه پزشکان به‌یقین در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند، گفت: جریمه عدم ثبت‌نام پایانه‌ها در سامانه موجب تعلق ۲ درصد درآمد و در صورت عدم به‌کارگیری پایانه مذکور از ابتدای مهر سال جاری ۱۰ درصد درآمد، مشمول جریمه خواهد شد که غیر قابل بخشش است.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان در صورت نصب دستگاه کارتخوان از تمام معافیت‌های قانونی برخوردار می‌شوند.

دینی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی، مکلف به نظارت بر نصب کارتخوان بوده و این سازمان، تمام اطلاعات مربوط به پایانه‌های فروشگاهی را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: فقط کارتخوان، پایه محاسبه مالیات نبوده بلکه ملاک، تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.