میرحیدر رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 436 میلیارد و 199 میلیون ریال به حساب شهرداری های شهرستان زنجان واریز شده است.
وی یادآورشد: 125 میلیارد و 853 میلیون ریال در این مدت به حساب شهرداری های شهرستان ابهر واریز شده است.
رضوی اظهار کرد: سهم شهرداری های خدابنده از این میزان طی 6 ماه به 137 میلیارد و 111 میلیون ریال می رسد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مبلغ واریز شده به حساب شهرداری های شهرستان خرمدره 56 میلیارد و 512 میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: به حساب شهرداری های ماهنشان در این 6 ماه 33 میلیارد و 787 میلیون ریال مالیات بر ارزش افزوده واریز شده است.
رضوی ادامه داد: 29 میلیارد و 893 میلیون ریال به حساب شهرداری های شهرستان ایجرود در 6 ماه سال جاری واریز شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سهم سلطانیه از مالیات بر ارزش افزوده واریز شده به حساب شهرداری ها به 23 میلیارد و 913 میلیون ریال است.
وی اضافه کرد: در این مدت 38 میلیارد و 858 میلیون ریال به حساب شهرداری های شهرستان طارم واریز شده است.
مالیات بر ارزش افزوده «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف‌کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.
مالیات دریافت شده از ارزش افزوده نه فقط به عنوان منبعی برای تامین درآمد دولت در حوزه‌های مختلف همچون تولید و اشتغال‌زایی و آموزش همگانی، انجام اقدامات عمرانی نظیر ساخت جاده‌ها و بازسازی آن‌ها، سدسازی، ساخت و توسعه نیروگاه‌ها و شبکه‌های آبی، توسعه زیرساخت‌ها و انجام پروژه‌های گوناگون عمرانی در مناطق محروم و توسعه‌نیافته مورد استفاده قرار می گیرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.