طرح "پیک امید" عنوان پویشی است که در سراسر کشور و به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار جهت بهره مندی کودکان و نوجوانان این مناطق از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده که این مهم در نقاط محروم استان زنجان نیز اجرا می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای طرح "پیک امید" را ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و بحران زده و ایجاد مدیریت واحد برای آمادگی دائم و اقدام موثر و مفید از خدمات رسانی بهینه در مناطق یاد شده و حضور موثر در بحران های طبیعی برای امید آفرینی در بین کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

علیرضا نوری افزود: ترویج روحیه کار داوطلبانه و فعالیت های جهادی در بین مربیان، هنرمندان، نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از دیگر اهداف اجرای طرح پیک امید در مناطق هدف است.

وی با اشاره به اینکه این طرح پس از شناسایی مناطق کم برخوردار شهری و روستایی و تشکیل شورای شورای فرهنگی و تعیین نیازسنجی ها انجام می گیرد، گفت: مناطق هدف پس از مصوب برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای انجام اقدامات و برنامه ها  انجام می گیرد.

این مسؤول ادامه داد: این برنامه فرهنگی طی شهریور سال جاری و از روستای قره چریان از توابع زنجانرود و با همکاری مرکز علوم  و نجوم، کتابخنه سیار شهری و با مشارکت اردوی جهادی سپاه انصار المهدی(عج) انجام گرفت.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طرح  پیک امید ۴۰ روز یکبار در یک محل و منطقه کم برخوردار از قبل شناسایی شده این استان و با همکاری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای مربوطه اجرا می شود.

نوری افزود: این طرح در طی سال برگزار و تلاش می شود تا پایان سال جاری ۶ شهرستان استان و مناطق هدف شناسایی شده تحت پوشش این طرح قرار بگیرند که تحقق این مهم آثار بسیار خوبی را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: برنامه پیک امید  هدف ارائه خدمات کانون به مناطق کم‌برخودار شهرستان خدابنده در تاریخ  چهارم و با  اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ادبی متنوع ازقبیل کتابخوانی، قصه گویی، کاردستی، نمایش خلاق، مسابقه و اهدای جوایز همراه با معرفی فعالیت‌های مطلوب کانون لحظاتی شاد و پرباری را برای دانش آموزان مدرسه قائم روستای جرین رقم زد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: طرح "پیک امید" از سال گذشته بصورت جدی در سطح کشور عملیاتی شده و مناطق کم برخوردار را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

هم اکنون ۲۹ مرکز این کانون شامل ۱۷ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۱۱ کتابخانه سیار شهری و روستایی و یک کتابخانه پستی فعالیت می کند و طی سال گذشته ۳۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان زنجانی تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.