مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان روز چهارشنبه در انتخابات شورای دانش‌آموزی مدرسه ولیعصر(عج) شهر زنجان گفت: یکی از ارکان و ستون اصلی آموزش و پرورش در مدرسه شورای دانش آموزی است و ضرورت دارد هر تصمیم مدرسه در شورا مطرح شود.

ابراهیم رفیعی افزود: تشکل های دانش آموزی تنوع دارند و دانش آموزان بر حسب علاقه می توانند در این تشکل ها عضو شده و در آن حوزه فعالیت کنند که  شورای دانش آموزی یکی از این تشکل ها است که دانش آموزان کارهای مدیریتی را تمرین می کنند تا اشتباهات را رفع کنند و سپس وارد جامعه شوند.

وی اضافه کرد: بنابر فرمایش رهبری مبنی بر این که باید جوانان خودشان را آماده کنند و مسئولیت به دوش بگیرند، یکی از مصادیق آن شورای دانش آموزی است و این قشر  سرمایه های آینده استان هستند و در گام دوم انقلاب ضرورت دارد خودشان را برای قبول مسئولیت آماده کنند.

این مسئول با تاکید بر پرورش نقش های اجتماعی کارگروهی و تیمی در بین دانش آموزان گفت: هدف اصلی ایجاد شوراهای دانش آموزی کشف و پرورش استعداد دانش آموزان و تحکیم روابط اجتماعی برای حضو در آینده جامعه است.

رفیعی، با اشاره به کسب ۱۰۰ مقام فرهنگی و هنری توسط دانش آموزان مستعد استان زنجان در جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری ملی از افزایش ۴۵ درصدی فعالیت های جنبی در مدارس این استان خبر داد.

 جعفر گنج خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم گفت: در این دوره یکهزار و ۷۶۲ دانش آموز در شوراهای دانش آموزی سراسر استان انتخاب می شوند که در آموزش و پرورش پنج  تشکل فرهنگی، هنری و سیاسی و اجتماعی وجود دارد که دانش آموزان می توانند بنا به علاقه و استعداد خود در آنها حضور داشته باشند.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی امروز در سراسر کشور با شرکت بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.