مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه این مانور با بیان اینکه برخی از کارکنان نسبت به پناه گیری و تخلیه اضطراری دقت جدی داشتند، افزود: زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله مشخص نیست و باید در کمترین زمان ممکن آنچه فرا گرفته ایم را با حفظ خونسردی اعمال کنیم.

 شهرام میرزایی تاکید کرد: عموم مردم باید مکان هایی که در منزل و یا محل کار امن برای پناه گیری است را شناسایی کنند و کارمندان در اتاق ها و محل کار خود به طور مستمر تمرین های پناه گیری را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور تخلیه اضطراری و پناه گیری به مناسبت روز پنجم دی ماه وقوع زلزله بم در کشور و روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده که این روز در سالجاری " کاهش خسارت به زیرساخت های حیاتی" نامگذاری شده، برگزار شد.

میرزایی تصریح کرد: هموطنان باید آموزش ها را جدی بگیرند چراکه حادثه هیچگاه از قبل خبر نمی کند و با توجه به اینکه کشور ما حادثه خیز است با حفظ آمادگی و گذراندن دوره های آموزشی باید بتوانیم بحران را در حادثه مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: همزمان با پنجم دی ماه، روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و نیز همین مانورها در اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان برگزار می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانورهایی نیز در سطح شهرستان های استان زنجان توسط هلال احمر با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

آموزش موجب ارتقای سطح آمادگی در برابر بحران می شود

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان نیز گفت: این مانور با همت جمعیت هلال احمر استان و راهبری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق برگزار شده است.

توحید سلیمی تاکید کرد: بر اساس قانون مدیریت بحران وظیفه آموزش همه آحاد مردم و نیروهای دستگاه های دولتی، اصناف و سازمان های مردم نهاد را در برابر حوادث غیرمترقبه دارد.

وی افزود: آموزش هایی که پرسنل شرکت توزیع برق توسط هلال احمر دیده است، موجب می شود در مقابل بحران خود سرپا بوده و علاوه بر این برای مردم نیر در مواقع بحرانی خدمات ارائه دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان یادآوری کرد: به حتم این آموزش ها موجب ارتقای سطح آمادگی استان در برابر حوادث و بلایای طبیعی و پاسخ به آن می شود که این مهم را با تلاش های هلال احمر در شرکت توزیع برق شاهد بودیم.

دریافت آموزش آمادگی در برابر مخاطرات بر همگان تکلیف است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز اظهار داشت: با همت جمعیت هلال احمر استان امسال خانه هلال در این شرکت راه اندازی شد.

علیرضا علیزاده خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق نیز در مواقع بحرانی پا به پای هلال احمر در همه حوادث جزو اولین گروه هایی است که حضور پیدا می کند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس لازم دانستیم در کنار کارهای اجرایی و عملیاتی تخصصی خود آموزش های مورد نیاز امداد و نجات را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: خانه هلال در این شرکت راه اندازی شده و همه همکاران عملیاتی در این خانه عضو هستند تا علاوه بر مباحث تخصصی در حوزه امداد و نجات را نیز آموزش دیده باشند.

علیزاده ادامه داد: در این مانور نیز همه همکاران حاضر نسبت به مواردی که باید آنها در برابر زلزله انجام دهند را رعایت می کردند و این مهم در مانور تخلیه و پناه گیری مشاهده شد.

وی با بیان اینکه کشور ایران حادثه خیز است، تاکید کرد: به حتم بر همه ما تکلیف است تا آموزش های مورد نیاز را یاد بگیریم و آن را در بحران اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ابراز امیدواری کرد، هیچوقت شاهد حوادث ناگوار و بلایای طبیعی در کشور و استان نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.