محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:  از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۶ هزارو ۲۶۰ مورد از مراکز کشتارگاهی، تولید، بسته‌بندی، عرضه و خودروهای حمل مواد خام دامی در استان از سوی بازرسان بازدید شدند.

وی اظهار داشت: علاوه بر تشکیل پرونده ۱۹ هزار و ۹۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی نیز به دلیل موارد غیربهداشتی در کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و عرضه، ضبط و معدوم شد.

به گفته حاج کاظمی، در این بازدیدها ۵۲۲ مورد غیربهداشتی مشاهده و برای آنها تذکر کتبی جهت رفع آن داده شد.

وی همچنین برعدم خرید ماهی از دست فروشان در کنار خیابان ها و میادین تاکید کرد و اظهار داشت: این ماهی ها بدون تاریخ مصرف و برچسب از محل پرورش بوده و احتمال فاسد بودن آن وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را به اداره های دامپزشکی در استان گزارش کنند.

حاج کاظمی یادآوری کرد: مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی در مراکز نگهداری و بسته بندی، کشتارها دام در منازل به صورت سنتی مورد را برای بررسی با شماره  تماس ۱۵۱۲ گزارش کنند.
به گزارش ایرنا ، استان زنجان ۷۲۳مرکز عرضه و فروش، ۱۲ واحد کشتارگاه و مراکز بسته بندی، ۳۱۱ رستوران و جگرکی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.