محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 14 میلیون و 296هزار و 902 قطعه مرغ در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد.
به گفته وی، از این تعداد کشتار 28 میلیون و 370 هزار و 701 کیلوگرم لاشه مرغ سالم وارد مراکز عرضه استان شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: 187 هزار و 286 لاشه به دلیل غیرقابل مصرف بودن و موارد بهداشتی با 336 هزار و 901 کیلوگرم ضبط شد.
حاج کاظمی به تعداد اندام های ضبطی از مرغ های کشتار شده اشاره و یادآوری کرد: تعداد این اندام ها 2 میلیون و 90 هزار و 236 مورد به وزن 133هزار و 815 کیلوگرم بود.
وی خاطرنشان کرد: استان زنجان دارای چهار کشتارگاه طیور و 2 کشتارگاه دام است که این کشتارگاه ها 11 دامپزشک، هشت ناظر بهداشتی و هفت ناظر شرعی دارد که به طور مستمر بر روند کشتار دام و طیور نظارت دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی بر واحدهای تولید فرآورده های خام دامی، نگهداری، بسته بندی، توزیع، عرضه و کشتارگاه های دام و طیور و سردخانه ها به طور مستمر روزانه انجام می شود.
حاج کاظمی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان زنجان گزارش دهند.
وی افزود: به محض دریافت هر گونه شکایت و گزارش تخلفات از مراکز بیان شده غیر از ساعت اداری اکیپ های سیار برای بررسی موضوع به محل اعزام خواهند شد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی مورد را با شماره 1512 به منظور رسیدگی گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، طی هشت ماهه گذشته از سالجاری 54 پرونده تخلف به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی مربوط بود که به مراجع قضایی استان زنجان ارجاع داده شد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.