رامین موسی‌خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مخاطره آمیز بودن شرایط تولید در بخش کشاورزی و فعالیت توام با ریسک که به طور معمول سالانه استان با خسارت هایی همچون سرما زدگی، سیل، تگرگ و غیره مواجه است، بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.

وی تاکید کرد: از طرفی با توجه به اینکه بیمه کشاورزی به عنوان سازو کار مشارکت در ریسک محسوب می شود  لذا توصیه می شود کشاورزان و باغداران تا پایان آذر ماه نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

 معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون در بیمه دام نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته شاهد رشد ۱۳۳ درصدی و محصولات زراعی در برخی محصولات مانند کلزا نیز رشد ۱۳۷ درصدی هستیم.

موسی خانی اظهارداشت: امسال  طرح های بیمه ای تجمیعی ترجیحی که دارای حداکثر تعهد بالا است اضافه شده و همچنین امکان شرایط تخفیف و تقسیط حق بیمه نیز وجود دارد.

 وی یادآوری کرد: کشاورزان، باغدارن و دامداران برای مبلغ بیشتر از پنج  میلیون ریال در محصولات زراعی و  ۱۰ میلیون ریال برای باغی ودام می توانند از امتیاز تقسیط حق بیمه  استفاده کنند.

معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: در صورتی که کشاورزان و باغداران در سال زراعی گذشته خسارتی دریافت نکرده اند نیز از امتیاز تخفیف ۲۰درصدی برخوردار می شوند.

موسی خانی افزود: کشاورزان، باغداران و دامداران هر چه سریعتر در مدت باقی مانده تا مهلت تعیین شده با مراجعه به شعب و نمایندگی های بیمه ای نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.