معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب، افزود: طی این مدت، ۱۱۲ مورد نیز گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و با حضور نمایندگان فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی در سطح این استان انجام شده است.

اسماعیل مسلمی با اشاره به دریافت ۴۰۸ مورد شکایت مردمی، اظهار داشت: ۲۳۵ مورد تلفنی، ۱۲۳ مورد حضوری، ۱۳ مورد کتبی و ۳۷ مورد نیز از سامانه اینترنتی دریافت شده است.

وی با بیان اینکه ۳۹۸ مورد از شکایت‌ها قابل پیگیری بوده، خاطرنشان کرد: ۱۱۰ مورد ضمن تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده، ۱۲ مورد منجر به رضایت شاکی و در بقیه موارد نیز تخلفی مشاهده نشد.

مسلمی گفت: بیشترین افزایش قیمت طی این مدت با ۲۳۳.۳ درصد مربوط به گوجه‌فرنگی است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: عدس با ۴۱.۲ ، پیاز با ۳۳.۳ ، لپه با ۲۰ ، سیب‌زمینی با ۸.۱ و خرما مضافتی با پنج درصد افزایش قیمت در رتبه‌های بعدی قرار دارند و در بقیه موارد نیز افزایشی مشاهده نشده است.

مسلمی خاطرنشان کرد: گوشت گوسفند پنج درصد و مرغ تازه نیز ۰.۴ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت گوشت گوساله و تخم مرغ نیز ثابت مانده است.

به گزارش ایرنا، شماره تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایت‌های مردمی بوده و طرح شکایت از طریق سامانه آسان‌پرداخت (آپ) نیز فراهم شده است.

همچنین شماره تلفن ۱۴۴۱۴۴ نیز هر روز قیمت متعارف اقلام و کالاها را به صورت گویا اعلام می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.