حجت‌الاسلام علی خاتمی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم یوم‌الله ۹ دی، اظهار داشت: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، فتنه‌های دشمن بعد از رحلت امام خمینی(ره) آغاز شد و در سال‌های ۷۸ ، ۸۸ ، ۹۶ و ۹۸ هر بار به یک بهانه، خودش را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: توطئه‌های دشمن همیشه ادامه خواهد داشت و ما باید هوشیار بوده و سنگر را خالی نکنیم.

خاتمی، حماسه نهم دی را باطل‌السحر فتنه‌های دشمن خواند و تصریح کرد: تعبیر رسانه‌های بیگانه و فکر دشمن این بود که جنگ قدرت در سال اول بعد از رحلت امام(ره) آغاز خواهد شد اما با هوشیاری ملت ایران نه تنها جنگ نشد بلکه انسجام بیشتری در بین مردم به وجود آمد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: ۹ دی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از روزهایی مثل ۲۲ بهمن است که در تاریخ انقلاب فراموش نخواهد شد.

وی تاکید کرد: برنامه‌های این حماسه باید با شکوه بیشتری برگزار شود و اصلی‌ترین محتوا، تبیین مقدمات این حادثه و چگونگی خنثی شدن این توطئه توسط مردم است.

خاتمی با بیان اینکه وحدت و انسجام، عامل بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در انتخابات گذشته ریاست جمهوری فرمودند حتی کسانی که دل در گرو انقلاب نداشته اما علاقه‌مند به عزت کشور هستند در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار داشت: کمیت حضور مردم، مهمتر از کیفیت است زیرا کمیت، کیفیت را هم بالا می‌برد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمام نهادها از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مواظبت کنند تا از این مراسم، سوء استفاده نشود.

۹ دی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز گفت: نهم دی ماه، یادآور یک حماسه بسیار بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی ناصر اظهار داشت: یوم‌الله ۹ دی، نماد عزت، استقلال، ولایت‌پذیری و ولایتمداری مردم ایران و روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به وقایع اخیری که اتفاق افتاد و در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، حساسیت‌های ویژه‌ای برای برگزاری گرامیداشت این روز وجود دارد.

ناصر خاطرنشان کرد: دشمن نقشه‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌هایی در این راه کشیده که حضور مردم در حماسه ۹ دی و انتخابات مجلس، کمرنگ شود اما مثل همیشه، عدو سبب خیر خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: توطئه‌های دشمن سبب می‌شود که حضور مردم، پررنگ‌تر، چشمگیرتر بوده و نقشه‌های دشمن نقش بر آب شود.

وی افزود: در چند روز اخیر نیز ویژگی مردم زنجان نشان داده شد که پشتیبان ولایت فقیه ایستاده و توطئه دشمن را نقش بر آب کردند.

ناصر با ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم برنامه‌هایی فاخر در شان این روز برگزار کنیم، گفت: برگزاری برنامه اصلی یوم‌الله نهم دی در همان روز به صورت میدانی و یا در حسینیه اعظم با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر نظری از اساتید حوزه و دانشگاه تبریز، یادواره شهدا و گرامیداشت نهم دی بعد از نماز مغرب و عشا در شامگاه هشتم دی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه اسلام‌آباد با سخنرانی سردار عباسی فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی(عج) زنجان، برنامه ویژه برای حوزه‌های علمیه، برنامه هفتگی مسجد زینبیه اعظم زنجان با محوریت بصیرت، برگزاری نمایشگاه، توزیع بسته‌های محتوایی به ائمه جماعات برای استفاده در مساجد، برنامه‌های تبیینی در فضای مجازی و فضاسازی شهری از جمله برنامه‌های این روز با با همکاری سایر دستگاه‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز گفت: با برگزاری برنامه در چند مسجد نمی‌توان در سطح استان، روشنگری کرد. سردار جهانبخش کرمی اظهار داشت: هدف این است که روشنگری در تمام مناطق استان صورت پذیرد که برای این مهم علاوه بر مساجد باید تمام دستگاه‌ها در اداره خود نیز برنامه‌های برای گرامیداشت این روز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای برگزار شود تا هم ریشه فتنه و هم حماسه مردم در خنثی کردن آن تبیین شود.

کرمی افزود: باید تلاش کنیم برنامه اصلی در یک مجموعه و بسیار پررنگ و با انعکاس رسانه‌ای برگزار شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج در تمام شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.