حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و موج رسا افزود: تخریب دیگران و سو استفاده از امکانات بیشترین حجم گزارش ها در رصد تخلفات انتخاباتی بود.

وی رسالت رسانه ها را ایجاد حساسیت سالم در جامعه برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان کرد و افزود: مشارکت حداکثری زمینه ساز استمرار و تثبیت نظام و رضایت رهبر معظم انقلاب به عنوان نائب امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: این باور و اعتقاد ماست که اگر نائب امام زمان را راضی کنیم، مأجور خواهیم بود.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه رحمت در جماعت و توفیق در تعامل است، اظهار داشت: هماهنگی و همدلی بین مجریان و ناظران انتخابات نقش مهم و تاثیرگذار در خروجی خوب انتخابات دارد.

وی عضویت  دادستان ها در هیات‌های اجرایی انتخابات و تشکیل ستادهای پیشگیری از جریم احتمالی را از مظاهر حضور و نقش آفرینی دستگاه قضایی در فرایند برگزاری انتخابات برشمرد و گفت: ما نگاه پیشگیرانه داریم و تلاش این است تا به جای مقابله با برخورد، به سمتی برویم که جرایمی شکل نگیرد.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه اعتماد عمومی در انتخابات نباید آسیب ببیند، گفت: دست اندرکاران انتخابات باید طوری عمل کنند که حتی شائبه جانبداری از گروه و جریان خاصی برای جامعه پیش نیاید.

وی به لزوم التزام به قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی تاکید کرد و افزود: علاوه بر این، نامزدهای انتخابات باید هواداران خود را نیز برای رعایت قانون توجیه کنند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه جریان های سیاسی باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، اظهار داشت: رقابت در کشور اسلامی با رقابت در شکل غربی آن فرق دارد، از این رو حق نداریم در انتخابات تهمت و افترا بزینم و برای رسیدن به یک کرسی، باورها را زیر پا بگذاریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.