حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نفوذ این سامانه نشات گرفته از دریای مدیترانه، بارش های پراکنده برف و باران نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اوج بارش ها، شنبه /۱۶ آذر ماه/ اتفاق خواهد افتاد و پیش بینی می‌شود تا اوایل وقت یکشنبه هفته آینده ادامه یابد، اظهار داشت: باتوجه به سردی هوا، بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

سلطانی افزود: این سامانه بارشی از بعدازظهر یکشنبه /۱۷ آذر ماه/ از استان زنجان خارج خواهد شد اما هوای سرد، همچنان حاکم خواهد بود و امروز /چهارشنبه ۱۳ آذر/ بارندگی در زنجان را نخواهیم داشت.  

وی، میزان دما فعلی شهر زنجان را ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خدابنده با صفر درجه سانتیگراد و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان بودند.   

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.