حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه هوای زنجان از بعدازظهر امروز با افزایش ابر مواجه خواهد شد، افزود: سامانه بارشی جدید نشات گرفته از سمت غرب، وارد کشور شده و این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بارندگی از شامگاه چهارشنبه در برخی مناطق استان زنجان اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: این بارش‌ها که خفیف تا متوسط خواهد بود در ارتفاعات به صورت ریزش برف پیش بینی می‌شود.

سلطانی تصریح کرد: بارندگی ها در روز جمعه /هشتم آذر ماه/ خفیف پیش بینی می‌شود و شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز بارندگی قطع و میزان دما به ویژه در طی شب به نسبت روزهای گذشته ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ابهر با دمای منفی ۳ درجه سانتیگراد سردترین نقطه این استان بود و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با میزان دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه زنجان، گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، خیرآباد با میزان دمای منفی هفت درجه سانتیگراد، سرترین منطقه این استان بود.  

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.