حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم این منطقه در مدت یاد شده، شب‌های سردی را سپری کرده‌اند که هفته آینده نیز هوای سردی را در مناطق سردسیر این استان ازجمله خیرآباد، شاهد خواهیم شد. 

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته شهر چورزق واقع در شهرستان طارم با میزان دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بود و دما در شهرستان ابهر و در شهر آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.

سلطانی تصریح کرد: میزان دما در روز جمعه/۲۴ آبان ماه/ نیز کاهش خواهد یافت و علاوه بر سردی هوا به احتمال بسیار شاهد ریزش برف پاییزی به ویژه در ارتفاعات، خواهیم شد.

وی اظهار داشت: میزان دمای فعلی شهر زنجان نیز منفی ۲ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

این کارشناس هواشناسی گفت: آسمان امروز زنجان، صاف و گاهی با افزایش ابر مواجه خواهد شد و از اواخر وقت نیز در برخی مناطق این استان به ویژه در شهرستان طارم بارش پراکنده باران در ارتفاعات استان را شاهد خواهیم داشت.   

سلطانی با بیان اینکه روز شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز به دلیل نفوذ سامانه بارشی جدید به این منطقه، شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود. 

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.