حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سامانه بارشی از دریای مدیترانه و سیاه، نشات گرفته و وارد کشور می‌شود و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها که به صورت برف و باران خواهد بود از بعدازظهر دوشنبه /۱۱ آذرماه/ در این استان اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: بعدازظهر امروز شنبه /۹ آذر ماه/ وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر جنوب استان را در می‌نوردد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: میزان دمای هوای این استان از بعدازظهر دوشنبه کاهش یافته و حداکثر دما بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد تا پایان هفته افت خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های زنجان و خرمدره با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه این استان بود و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با میزان دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه زنجان، گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.