کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وضعیت جوی این استان امروز/ چهارشنبه/  پایدار وآسمانی صاف پیش بینی شده که دمای هوا تا روز /شنبه/ آینده با افزایش تدریجی همراه خواهد شد.

حسین سلطانی اضافه کرد: بر این اساس سرعت وزش باد نیز در روزهای پایانی هفته به ویژه روز /شنبه/ روند افزایشی داشته و بیشینه آن در برخی نقاط به  ۴۰ تا ۶۰  کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این کارشناس ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با هفت و ماهنشان با ۳۲ درجه به ترتیب خنک ترین وگرمترین ایستگاههای هواشناسی استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز هم اکنون ۲۱  درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دمای کمینه و بیشینه زنجان طی مدت یادشده بین هفت و ۲۸ درجه بالای صفر بوده است.

 سلطانی افزود: دمای امروز / چهارشنبه / شهر زنجان به ۳۰ درجه بالای صفر خواهد رسید که نسبت به روز گذشته ۲ درجه افزایش نشان می دهد.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت باران‌سنج خودکار، ۲۳ ایستگاه باران‌سنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.