شهرام طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: میانگین سرانه محصول ناخالص داخلی در کشور بیش از ۱۵ میلیون تومان است در صورتی که این سهم در زنجان ۱۳.۳ میلیون تومان بوده و اختلاف فاحش و قابل تاملی دارد.

وی با بیان اینکه ضعف‌های اساسی در ساختار اقتصادی استان داریم، خاطرنشان کرد: با نگاه به بخش‌های مختلف اقتصادی مشاهده می‌شود که سهم زنجان از لحاظ اشتغال کشور در کشاورزی ۲.۱۶ درصد، صنعت ۱.۱۵ درصد و خدمات ۰.۹ درصد است.

طهماسبی با اشاره به میانگین جمعیت شاغل در بخش‌های مختلف در مقایسه با میانگین کشور، گفت: طبق آمار و اطلاعات سال گذشته، میانگین جمعیت شاغل کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۱۷.۷ ، ۳۲ و ۵۰.۳ درصد است.

وی افزود: این در حالی است که میانگین جمعیت شاغل استان زنجان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۳۰.۳ ، ۳۳.۱ و ۳۶.۶ درصد است که نشان می‌دهد ضعف‌های ساختاری به‌خصوص در بخش خدمات داریم.

طهماسبی اظهار داشت: استان زنجان در خطوط ترانزیتی کشور از جمله راه‌آهن و آزادراه به سمت پایتخت قرار گرفته و فرودگاه دارد اما استفاده درستی از این زیرساخت‌ها نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: نیازمند تقویت در ساختار اقتصادی به‌خصوص بخش خدمات هستیم تا با هدایت به سمت تولید و شکل‌گیری زنجیره‌ها، ساختار اقتصادی قوی‌تر و محکم‌تری در استان ایجاد شده و زنجان، سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

وی ایجاد پایانه صادراتی در زنجان را ضروری و مهم خواند و خاطرنشان کرد: اینکه تا کنون این پایانه شکل نگرفته، دستگاه‌های مختلف باید بررسی و مشکلات را حل کنند تا با ایجاد پایانه صادراتی و تقویت تولید به ارزش افزوده بالایی رسیده و استان زنجان از بن‌بست ناکارآمدی در حوزه سهم تولید ناخالص داخلی، خارج شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.