مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات  اجتماعی را در بر می گیرد.

محمد محمدی قیداری افزود:  خط ۱۲۳ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی پل ارتباطی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب با بهزیستی به شمار می رود که در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲ هزار نفر با این شماره تماس برقرار کردند و نزدیک به ۶۰۰ مورد آن به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده شد.

وی، با اشاره به ارجاع ۱۲۹ زوج تماس گیرنده با خط ۱۲۳ به مرکز مداخله در کاهش طلاق بهزیستی نیز گفت: این نهاد حمایتی تخصصی از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خودروهای خدمات سیار، مراکز مداخله در بحران و پایگاه های خدمات اجتماعی آماده ارائه خدمات اجتماعی به خانواده ها و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

این مسؤول ادامه داد: در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمندسازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی از اهداف اصلی و اساسی مرکز اورژانس اجتماعی است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح دانش، آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، ارتقای توانمندی های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از جمله اهداف مهم و اساسی خدمات بهزیستی است که ارجاع نزدیک به ۷۰۰ تماس تلفنی به مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی جهت راه گشایی و ارتقای سطح آگاهی بیانگر این موضوع مهم است.

محمدی افزود: بهزیستی خدمات روان شناختی و مددکاری در مراکز مداخله در بحران های اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی نیز ارائه می کند و در این میان گروه‌های هدف برنامه اورژانس کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، سالمندان آزار دیده، معلولان آزار دیده، خودکشی، کودکان کار و خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و... را شامل می شود.

وی یاداوری کرد:شماره تلفن ۱۲۳ در ابتدا با انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرد  اما هم اکنون با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت شامل گروه های هدف متعدد بهزیستی چون موارد همسر آزاری، خودکشی و ... را نیز در بر می گیرد.

به گفته این مسؤول، خودروهای خدمات سیار و خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان زنجان همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.

هم اکنون پنج خودروی خدمات سیار در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.