سعید محمدی‌دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم‌اکنون کشور در شرایط عادی قرار ندارد، اظهار داشت: در شرایط خاص و غیرعادی، توقعات از شبکه بانکی نیز باید در چارچوب و منطق این وضعیت باشد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه بانکی استان تا حد امکان از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کرده و نسبت به پرداخت تسهیلات در چارچوب قوانین اقدام می‌کند اما بانک‌ها اختیار و اراده مطلق از خود را نداشته و مجری تصمیمات و سیاستگذاری‌های ابلاغی از مرکز هستند.

محمدی‌دوست افزود: یکی از مواردی که شبکه بانکی، سرمایه‌گذاران و متقاضیان تسهیلات را به چالش می‌کشد، پایین بودن حدود اختیارات بانک‌های استانی است.

وی ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز مراودات مالی خود را در تهران، متمرکز کرده‌اند که این مورد، آسیب به رونق و توسعه استان خواهد بود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: پرونده برخی واحدهای تولیدی نیز به دلیل پیچیدگی‌هایی که در اسناد نقل و انتقال، سهامداری و سایر موارد دارند باید از دستور کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خارج شوند.

وی افزود: این پرونده‌ها نتیجه‌ای در پی نداشته و زمان و انرژی بسیار زیادی هم از بانک‌ها و هم از دستگاه‌های اجرایی می‌گیرند.

محمدی‌دوست در خصوص تسهیلات پرداختی در ۶ ماهه اول سال جاری توسط شبکه بانکی استان زنجان، اظهار داشت: طی این مدت ۹۸ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های این استان پرداخت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۶ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال بود ۲۹ درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی در ۶ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به تفکیک بخش‌ها ۴۵ درصد در صنعت، ۴۲ درصد در قرض‌الحسنه، ۳۹ درصد در صادرات، ۳۶ درصد در کشاورزی، ۳۲ درصد در خدمات و بازرگانی و ۲ درصد در بخش مسکن و ساختمان افزایش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.