به گزارش ایرنا، 'مسعود رشیدی ‌نژاد' روز پنجشنبه در نشست بررسی همکاری ‌های مشترک استان کرمان و کشور افغانستان افزود: با سرمایه ‌گذاری افغانستانی ‌ها در بخش تولید انرژی در کرمان می توان برق را در این استان تولید کرد و به کشورهای مرزی انتقال داد.
وی اظهار داشت: بیشترین تابش خورشید در کشور ایران بر اساس آمارها و اعلام منابع معتبر مربوط به کرمان است و در این استان میزان تابش، دریافت انرژی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی فرصتی بی نظیر و سودآور است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق صنایع، معادن و کشاورزی کرمان ادامه داد: هوای پاک، ارتفاع مناسب از سطح دریا و وزش بادهای خنک می تواند شرایط مناسبی برای تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی های حرارتی و الکتریکی باشد.
وی گفت: تابش مناسب انرژی خورشیدی در کرمان موجب استقبال سرمایه‌ گذاران خارجی در ایجاد نیروگاه خورشیدی در این منطقه شده است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان ادامه داد: به طوری که یک نیروگاه 20 مگاواتی با همکاری آلمانی ها در کرمان احداث شده است.
وی تصریح کرد: در مرحله نخست تولید انرژی الکتریکی از خورشید به پنل های خورشیدی و بعد از آن به مبدل نیاز داریم و تکنولوژی ساخت این ابزار در اختیار چند کشور محدود جهان است.
وی گفت: اتاق بازرگانی کرمان می تواند با کمک اساتید دانشگاه و شرکت های خصوصی مطالعات و پتانسیل سنجی تولید برق از خورشید را در یکی از استان های افغانستان انجام دهد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.