سجاد صنعتی منفرد روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، افزود: از ۲ هزار و ۲۰۷ فقره تسهیلات ابلاغی به استان ۹۰ درصد منجر به انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات سال ۹۸ از مرداد آغاز شده است، اظهار داشت: امسال نیز از ۲ هزار و ۲۳۳ فقره تسهیلات ابلاغی به استان تا کنون ۳۹ درصد منجر به انعقاد قرارداد شده است.

صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: علت عقب‌ماندگی این است که اعتبارات سال جاری از مرداد آغاز شده و تسهیلات بازسازی مسکن‌های شهری و روستایی آسیب‌دیده در برابر سیل نیز همزمان پرداخت می‌شود که حجم آن با تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی، برابری می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال همزمان با طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح بازسازی مسکن‌های روستایی و شهری بر اثر سیل و بارندگی‌های ابتدای سال را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۵۸ فقره تسهیلات در این بخش به استان اعلام شده که از این تعداد ۱۸۰ فقره مربوط به احداث مسکن شهری، یک هزار و ۳۲۸ فقره مربوط به احداث مسکن روستایی و یک هزار و ۴۵۰ فقره نیز مربوط به تعمیر مسکن است که در سه مرحله، جذب شده است.

صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: تسهیلات احداث مسکن در شهرها ۵۰۰ میلیون و در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال و تسهیلات تعمیر مسکن نیز ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی افزود: به ترتیب ۲۴۰ ، ۱۰۰ و ۵۰ میلیون ریال از این تسهیلات بلاعوض است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات مربوط به احداث مسکن شهری ۸۲ درصد طی مرحله اول و دوم جذب اعتبارات و ۶۹ درصد با احتساب مرحله سوم منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات مربوط به احداث مسکن روستایی ۸۳ درصد طی مرحله اول و دوم جذب اعتبارات و ۷۸ درصد با احتساب مرحله سوم منجر به انعقاد قرارداد شده است.

صنعتی منفرد خاطرنشان کرد: تسهیلات مربوط به تعمیرات مسکن شهری و روستایی نیز ۹۵ درصد طی مرحله اول و دوم و ۳۶ درصد با احتساب مرحله سوم منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی تصریح کرد: مجموع تعداد تسهیلات مربوط به مقاوم‌سازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن‌های شهری و روستایی بر اثر سیل در استان زنجان در سال جاری پنج هزار و ۱۹۱ فقره است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.