مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن بر ساخت اصولی واحدهای آسیب‌دیده نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.


سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر 516 واحد مسکونی شهری و 3136 واحد روستایی استان بیش از 50 درصد آسیب دیده‌اند که بنیاد مسکن استان با تشکیل پرونده در روستای مورد هدف و اقدام به موقع در آواربرداری، بر ساخت اصولی این واحدهای آسیب‌دیده نیز نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.


این مسئول ادامه داد: باید در احداث و تعمیر واحدهای خسارت‌دیده، همه مقررات فنی و اجرایی ساختمان لحاظ شود، تا در بلایای طبیعی ایمنی بالایی داشته باشد.


وی با بیان اینکه از ناظران نظام فنی روستایی انتظار داریم همه توان خود را در جهت ساخت اصولی واحدها به کار گیرند، افزود: بنیاد مسکن استان نیز باید نظارت عالیه از واحدهای در حال ساخت در بالاترین سطح داشته باشد.


صنعتی‌منفرد تصریح کرد: سهمیه مصوب استان برای احداث واحدهای مسکونی روستایی خسارت‌دیده از سیل 300 فقره و برای واحدهای شهری 80 فقره است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، یادآور شد: تاکنون 305 واحد مسکونی برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 13 فقره منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده است.


وی خاطرنشان کرد: مبلغ تسهیلات تخصیص‌یافته برای احداث واحدهای خسارت‌دیده شهری و روستایی امسال 160 میلیارد ریال است که برای هر واحد احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری نیز 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله که 3 سال دوره تنفس دارد، در نظر گرفته شده و این تسهیلات به مدت 12 سال قسط ‌بندی خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.