شهرام طهماسبی روز شنبه در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان افزود: از این میزان اعتبار اختصاص یافته، ۱۲۰ میلیون تومان صرف تعهدات سال گذشته، ۹۰ میلیون تومان برای طرح های سال های قبل از ۹۷ و حدود ۵۵۰ میلیون تومان نیز برای اجرای طرح های پژوهشی در سال جاری هزینه می شود.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیتی که قانون بودجه سال گذشته و امسال ایجاد کرد، یک درصد اعتبار پژوهشی دستگاه‌های اجرایی به صورت تجمیعی و فارغ از دیدگاه‌های بخشی و دستگاهی برای انجام طرح های اولویت‌دار در استان هزینه می شود. 

طهماسبی به لزوم شناسایی مسائل نیازمند پژوهش در استان تاکید کرد و افزود: بر اساس نظر اعضای کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، توسعه گردشگری، خام فروشی و سهم پایین صنایع تبدیلی و غذایی، ایجاد زنجیره های عرضه کشاورزی متناسب با ظرفیت ها، سواد سلامت و سبک زندگی سالم، نگاشت زیست بوم کارآفرینی، تحکیم بنیاد خانواده، بقایای کود و سم در اراضی و محصولات کشاورزی و توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بینان، هشت اولویت پژوهشی استان در سال جاری است. 

وی اظهار داشت: سال گذشته پنج موضوع از مسائل استان جزو اولویت های پژوهشی استان انتخاب شد که بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی(پروپوزال) از سوی محققان و دانشگاهیان برای اجرای آنها به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ارسال و در نهایت پنج طرح برای اجرا تایید شد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: فراخوان ارائه طرح های پژوهشی برای اجرای اولویت های امسال استان، ظرف چند هفته آینده منتشر می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.