مهران زرگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر تعدادی از باشگاه ها، مجوز فعالیت ندارند که باشگاهداران برای ادامه فعالیت رسمی باید به اخذ پروانه اقدام کنند.
وی با تاکید براینکه باید باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام، پلمپ شوند، اظهار داشت: به عنوان رئیس هیات، معتقد به این هستم که اگر متولیان امر ورزش زنجان از فعالیت باشگاه های فاقد پروانه کار جلوگیری نکنند به حتم منجر به برخی از پیشامدها و ناهنجاری های تلخ خواهد شد.
زرگری افزود: فعالیت باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام فاقد مجوز بر اساس قانون و مقررات و ضوابط، غیرقانونی است اما وجود خلاء در بحث نظارت و برخوردها، باعث شده تا باشگاه های بدون مجوز همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان، گفت: متاسفانه چندین سال است که این معضل گریبان این رشته ورزشی را گرفته است و از متولیان امر ورزش انتظار می رود این موضوع را ساده نگیرند.
زرگری، افزود: اگر با فعالیت باشگاه های فاقد مجوز با مماشات رفتار شود به حتم ضربه های مهلکی بر پیکر این رشته ورزشی وارد خواهد آمد که جبران آن سخت و مشکل خواهد بود.
وی تصریح کرد: این هیات فقط در قبال فعالیت باشگاه های دارای مجوز مسئولیت دارد و اگر در باشگاه های فاقد مجوز اتفاق یا مشکلی پیش بیاید در این صورت عواقب آن متوجه متولیان ورزش خواهد شد.
زرگری ادامه داد: توسعه و گسترش فضاهای ورزشی حرکت خوب و ارزنده ای است اما لازم است این کار به صورت قانونی و اصولی باشد تا بتوان بر فعالیت آنها به شکل بهتری نظارت کرد.
وی افزود: هرچند هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان به باشگاه های فاقد مجوز اجازه حضور در رقابت ها را نمی دهد اما این باعث نمی شود تا فعالیت غیرمجاز آنها ادامه یابد.
زرگری به خانواده ها توصیه کرد قبل از فعالیت فرزندان خود در باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی از محیط سالم و صلاحیت مربی و باشگاهداران مطلع شوند و یا اینکه از مسئولان هیات به صورت تلفنی یا حضوری مشاوره بگیرند.
وی اظهار کرد: هیات بر عملکرد و نحوه فعالیت باشگاه های دارای مجوز نظارت دقیق دارد و هرگز اجازه نمی دهد که محیط های باشگاهی با فعالیت های ناسالم و ناصحیح به این رشته ورزشی ضربه و آسیب وارد کنند.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر قریب 12 هزار ورزشکار زن و مرد به صورت رسمی و بیمه شده و تحت پوشش هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان در 130 باشگاه فعال در این رشته ورزشی، زیر نظر مربیان فعالیت می کنند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.