خدابخش مرادی  نافچی روز شنبه در جبلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: برگزاری المپیادهای مختلف ورزشی برای دانش‌آموزان زمینه تحرک، پویایی، نشاط و سلامت و آینده نگری را در افق توسعه استان پیش بینی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: بر این باوریم میادین مختلف ورزشی برای جوانان و دلمشغولی های آنان بطور حتم نتایج درخشانی داشته چرا که کاهش  آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد که  تحقق این امر در گرو  همکاری های بین بخشی  است.

وی اظهار داشت: شورای هماهنگی ورزش شهرستان ها با مسئولیت فرمانداران تشکیل  و حداکثر در مدت ۲ هفته جلسات این بخش را برگزار کنند که در این میان دستگاه ها می توانند بصورت مستقیم یا غیرمستقیم برای تحقق برنامه های خود استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: در این ارتباط دستگاه های متولی امر می توانند با شناسایی بخش خصوصی، واحدهای تولیدی، صاحبان صنعت و از همه مهمتر خیرین از ظرفیت های آنان در توسعه ورزش استفاده کنند که تاثیرگذاری لازم را به همراه دارد.

مرادی افزود: ابلاغیه معاونت عمرانی استانداری به شهرداری ها و دهیاری ها در راستای تجهیز، فضاسازی حیاط مدارس و عمومی کردن ورزش و تحرک در همه مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآوری کرد: انعقاد تفاهم نامه هایی بین اداره کل آموزش و پرورش، و  ورزش و جوانان در راستای تجهیز و بهره برداری از فضاهای آموزشی و عملیاتی شدن آنها در دستور کار قرار بگیرد و فرمانداران نیز در جلسه شورای توسعه ورزش در شهرستانها موارد یاد شده را مطرح از ظرفیت های یاد شده استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: نقشه راهی برای توسعه و همگانی کردن ورزش در شهرها و روستاها به تناسب ظرفیت ها  مورد توجه قرار گیرد و برداشتن این گام و برنامه ریزی لازم آن در سال جاری می تواند به اقدامات اثربخش آن در سال آینده نیز امیدوار بود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز ادامه داد: توسعه ورزش برای همه آحاد جامعه یکی از اصلی ترین برنامه‌های سالانه این اداره کل بوده و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بر اساس زیر پوشش قرار دادن فعالیت‌های ورزشی برای همه مردم است.

محمدعلی حمزه پور افزود: ورزش مدارس  در دهه های ۶۰ و ۷۰ از رونق بالایی  و از شور و شعف زیادی برخورد دار بود و در این ارتباط المپیاد درون مدرسه ای نیز ادامه همین روند  است که در ورزش استان نیز نمود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این اداره کل آمادگی دارد همسو با اداره کل آموزش و پرورش زنجان در راستای توسعه و گسترش المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای این استان گام بردارد و اماکن مورد نیاز را در اختیار مدارس قرار دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.