عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست برای پسماند‌های صنعت سرب و روی زنجان تایید و حل شده ، تاکید کرد: به کمک مسئولان استان زنجان باید پسماند‌های صنایع روی حاشیه شهر زنجان در سریع‌ترین زمان به منطقه جدید منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان علی وقفچی ، با اشاره اهمیت نگرانی مردم زنجان در مورد تجمیع پسماند صنایع سرب و روی در شهرک تخصصی روی  در 6 کیلومتری زنجان، خبر از اخذ مجوز انتقال پسماند روی از سوی سازمان محیط زیست داد .

وقفچی، تاکید کرد: اکنون نوبت مدیران استان و به ویژه استاندار و سازمان صنعت و معدن است که با همکاری بخش خصوصی نسبت به جابه‌جایی پسماندها اقدام کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته مردم جابه‌جایی سریع در راستای کاهش نگرانی مردم در مورد این پسماند‌ها است،  ادامه داد: باید این اقدام در کوتاه‌ترین زمان انجام شود تا نگرانی مردم در این زمینه برطرف شود.

وی مشکل اصلی در این زمینه را مکان‌یابی و صدور مجوز از سوی سازمان محیط زیست برای پسماند‌های حاشیه شهر زنجان برشمرد و گفت: مکان جدید از  هر لحاظ مورد تایید سازمان محیط زیست است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خبر از شناسایی و تایید مکان جدید داد و گفت: این منطقه از لحاظ عدم آلایندگی زیست محیطی و آب‌های زیرزمینی و بهداشت انسانی مورد تایید قرار گرفته و باید این اقدام در سریع‌ترین زمان انجام شود.

وقفچی،  در این خصوص  تاکید کرد: دولت و بخش خصوصی هر کدام ادعاهایی در مورد این پسماند با توجه به ارزش مادی آن دارند که الویت اصلی باید جایه جایی و رفع نگرانی برای مردم جامعه باشد.

این نماینده مجلس اولویت بعدی  را تقسیم منابع مادی پسماند دانست و  متذکر شد: چه پسماندها متعلق به بخش دولت باشد و چه بخش خصوصی  بخشی عظیمی از درآمد حاصل از آن باید به نفع مردم هزینه شود.

وی تاکید کرد: عایدات فروش این پسماندها می‌تواند یک فرصت طلایی برای توسعه و عمران و آبادانی شهر زنجان و اطراف آن باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.