علی کاظمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز دانش‌آموز و گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار داشت: دانش‌آموزان آگاه و رشید همواره در مبارزه با دشمنان و استکبارستیزی، نقش فعال و فراموش نشدنی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بسیار سازنده و موثر بوده و امروز دانش‌آموزان در سنگر مدرسه، نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی دارند.

کاظمی تاکید کرد: سیره و سبک زندگی شهدا باید در مدارس و در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی افزود: شهدای دانش‌آموز استان زنجان، افتخار دیار غواصان دریادل بوده و همواره سند افتخاری برای این استان محسوب می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: باید از ظرفیت دانش‌آموزان برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهره‌برداری شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی در تاریخ معاصر کشور است که نقش به‌سزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا داشته است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقات این روز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) بود.

کاظمی با اشاره به برنامه‌های این دستگاه در گرامیداشت روز ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: غبارروبی مزار شهدا با حضور دانش‌آموزان، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با مشارکت آموزش و پرورش، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز و اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس جهت تبیین اهداف شهدا به دانش‌آموزان امروزی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه آثار شهدا در مدارس، هماهنگی جهت بازدید دانش‌آموزان از موزه شهدا، صدور بیانیه گرامیداشت روز دانش‌آموز و حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان است.

به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

این رخدادها شامل تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۵۷ ، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان 43 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام بوده و به همین مناسبت، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

راهپیمایی با شکوه ۱۳ آبان فردا /دوشنبه/ همزمان با سراسر کشور از چهارراه امیرکبیر تا میدان انقلاب در زنجان و در سایر شهرستان‌های استان نیز در مسیرهای تعیین‌ شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.