مسلم بیات روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد در زنجان افزود: اعتقاد انسان باید در کالا متجلی شود از این رو باید تلاش کنیم تا کالا و خدمات با کیفیت، معرف یک مسلمان شیعه باشد. 

وی اظهار داشت: بر خلاف تصور معمول، استاندارد فقط منحصر به تولید نیست، بلکه پایه گذاران استاندارد در دنیا دنبال این بودند که چگونه می شود کاری را ایمن تر، مقرون به صرفه تر و با سلامت تر به جامعه ارزانی داشت تا بشود در سایه آن اعتماد ذینفعان را جلب کرد.

بیات با بیان اینکه کیفیت به معنای تامین نیاز همه ذینفعان است، گفت: اگرچه مشتری مهمترین و کلیدی ترین ذیفنع است، ولی در بیان کامل‌تر ذیفنع کسی است که یا تصمیم ما برآن اثر می گذارد و یا او تاثیرگذار بر تصمیم ما است، بنابراین از این دیدگاه، محیط زیست، سهامداران، کارکنان، افراد جامعه و همه کسانی که به نوعی با محصول ما سر و کار دارند و یا بر محصول ما تاثیر می گذارند به عنوان ذیفنع مطرح هستند.

بیات خاطرنشان کرد: اگر بنگاهی بتواند نیازهای ذینفعان را تامین کرده و یا فراتر از آن گام بردارد، به موفقیت پایدار دسترسی پیدا می کند.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: روز جهانی استاندارد نکوداشت ۴۵ هزار متخصص در سراسر دنیا است که تا به امروز بیش از ۲۲ هزار استاندارد بین المللی را تدوین کردند که در کشور ما نیز مخصصان حضور فعالی در این عرصه دارند.

بیات با بیان اینکه دانش و استاندارد به تنهایی قدرت نیست، گفت: اگر دانش در بستر تولید و ارائه خدمات در جامعه جاری نشود و جامعه از مواهب آن برخوردار نگردد، تاثیری در بهبود زندگی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه باعث می شود تا مردم یک جامعه از مواهب استاندارد برخوردار شوند، بکارگیری این استانداردها است.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما ناگزیر هستیم به لحاظ شرایط حیاتی و راهبردی استاندارها را بکار بگیریم، گفت: قضاوت حرفه ای، کارآیی در تولید، سازگاری و پیشگیری، از کارکردهای استاندارد است.

وی از تدوین شیوه نامه ای برای اعطای استاندارد به تولیدات شرکت های دانش بنیان در کشور خبر داد و اظهار داشت: این اقدام برای کمک به تجاری سازی کالاهایی است که برای نخستین بار در این شرکت ها تولید می شوند.

در این آیین از شرکت های پگاه زنجان، سیم و کابل ابهر، ترانسفورماتور سازی کوشکن و شرکت دانش بنیان اوستا به عنوان واحدهای نمونه استانی در حوزه استاندارد تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.