حسین اکبر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون؛  هشت نفر  از مشترکان گاز در  استان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند که این  امر  مسئولیت اجتماعی شرکت گاز گیلان در زمینه  اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در جامعه دشوارتر از گذشته می سازد.

وی از مردم خواست قبل از روشن کردن  وسایل گرمایشی ، نسبت به بازرسی و سرویس آن اقدام تا با رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، پاییز و زمستانی آرام و امن را سپری کنند.

اکبر تصریح کرد: مشترکان قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی خود حتما  باید از صحت و سلامت شیر و شیلنگ گاز، سلامت دستگاه و باز بودن راه دودکش اطمینان  یابند؛  ضمن اینکه استفاده از لوله های بخاری مناسب، بست فلزی، دودکش مجهز به کلاهک H و مسدود کردن شیرهای گاز بدون استفاده با درپوش از دیگر مواردی هستند که رعایت آنها می تواند تا حد بسیاری از بروز حادثه جلوگیری کند.

وی بیان کرد:  متأسفانه همه ساله شاهد وقوع حوادث ناخوشایندی ناشی از استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد و یا رعایت نکردن هشدارهای ایمنی هستیم که در پاره ای از موارد منجر به حادثه نیز می شود.

اکبر افزود: بر اساس گزارش های دریافتی  ، بسیاری از موارد گازگرفتگی متعلق به خانه ها و اماکن ویلایی بوده که تنها چند بار در سال مورد استفاده قرار می گیرند و ساکنان آن بدون بررسی مسیر خروجی دودکش اقدام به روشن کردن بخاری نموده که بعلت مسدود بودن راه دودکش، موجب جمع شدن گاز مونوکسید کربن در ساختمان و بروز حادثه شده است.

وی همچنین از همه مشترکان خواست تا ضمن رعایت تمامی نکات ایمنی به ویژه  موارد ذکر شده، به اطلاعیه های شرکت گاز که از طریق رسانه ها و کانال های ارتباطی شرکت اطلاع رسانی می شود،، توجه فرمایند تا با کمک یکدیگر شاهد سالی بدون حادثه باشیم.

 وی با بیان اینکه ایمنی موضوع تعطیلی بردار نیست  ، اظهار داشت:  ایمنی مهم ترین اصل در اجرای امور می باشد و همه بخش های شرکت باید در انجام وظایف محوله نکات ایمنی را رعایت کنند.

اکبر با بیان این موضوع که در چندین سال گذشته حادثه ای در میان کارکنان شرکت گاز رخ نداده است، اظهار داشت: باید واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)  همچون  سال های گذشته با حرکت رو به جلو و آموزش هرچه بیشتر به کارکنان، احتمال وقوع حوادث و خسارات را به حداقل برساند.

در حال حاضر شرکت گاز گیلان یک میلیون و ۶۵ هزار مشترک دارد که  پنج هزار و ۵۹۵ واحد صنعتی، ۷۵ هزار و ۱۳۸ واحد تجاری و ۹۶ جایگاه سی ان جی  و مابقی مشترکان خانگی هستند.

۷۲۹۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.