به گزارش ایرنا رضا دهدشتی زاده یکشنبه در روز بزرگداشت استاندارد و تجلیل از برترین های استاندارد در تالار گیت بوستان اهواز بیان کرد: بخش هایی از اماکن تفریحی که زیر نظر شهرداری هستند از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و متاسفانه همکاری شهرداری برای ایمن سازی این اماکن ضعیف است.
وی با اشاره به مقوله بررسی استاندارد آسانسورها گفت: در بررسی هایی که از استاندارد برخی آسانسورهای در خوزستان انجام گرفت 200 مورد بحرانی، 96 مورد آسانسور غیر فعال شدند و 168 آسانسور نیز دچار ایرادات ساختمانی بودند.
مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: استاندارد خوزستان برنامه داشت که 15 هزار ترازو را در سطح خوزستان مورد ارزیابی قرار دهد اما متاسفانه اصناف ممانعت می کنند و در 6 ماه نخست امسال تنها یک هزار و 500 ترازو بررسی شد.
دهدشتی زاده بیان کرد: 556 فرآورده تولیدی درخوزستان دارای نشان استاندارد هستند و در 6 ماه نخست امسال نیز 53 مورد پروانه استاندارد صادر شده است.
وی همچنین با اشاره به بررسی طلاجات در سطح بازار اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 395 صنف طلاجات مورد ارزیابی استاندارد قرار گرفتند که از 515 مورد بازرسی نمونه طلا 321 مورد تایید و 194 مورد تایید قرار نگرفت.
امام جمعه موقت اهواز نیز در این آیین اظهار کرد: اداره استاندارد نباید نفوذ پذیر باشد؛ سالم سازی و استاندارد سازی باید در این ارگان حفظ شود تا اطمینان عمومی را جلب کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده گفت: برای توسعه در کشور باید به مقوله استاندارد اهمیت داده شود؛ به عنوان مثال استاندارد در صادرات اهمیت خاصی دارد اگر کالایی بدون استاندارد از استان صادر شود به اقتصاد خوزستان صدمه وارد می کند.
وی افزود: سازمان های مثل محیط زیست، میراث فرهنگی و استاندارد بازدارنده هستند و از بروز بسیاری از تخلفات در جامعه جلوگیری می کنند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی بیان کرد:اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور با شعار امکان پذیر نیست در صورتی که کیفیت و قیمت کالای خارجی از داخلی بهتر باشد مردم از کالای خارجی استقبال می کنند.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.