رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: نظارت بر فعالیت و عملکرد تمامی مدارس از جمله مدارس غیردولتی از مهم‌ترین برنامه ها و وظایف آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود که با هدف ارزیابی اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامه‌های آموزش و پرورش انجام می‌شود.

علی بیات افزود: اجرای دقیق قوانین و مقررات در مدارس غیردولتی و افزایش رضایتمندی در مخاطبان و اولیای دانش آموزان از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح ناعم (نظارت و ارزیابی، عملکرد مدارس غیردولتی) است و تشویق موسسان، مدارس فعال و قانونمند و کمک به ارتقای وضعیت مدارسی که نیاز به اصلاح و بهبود فعالیت ها و برنامه ها دارند از اهداف دیگر این طرح اعلام شده است.

وی اضافه کرد: نظارت بر فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و وظایف آموزش و پرورش است که با هدف نظارت بر اجرای دقیق قوانین، مقررات و در راستای تقویت و حمایت از مدارس فعال و قانونمدار انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا و به منظور نظارت دقیق بر عملکرد مدارس غیردولتی گام اول طرح ناعم در تابستان امسال از سوی آموزش و پرورش اجرا شد که با اعزام گروه کارشناسی ۱۴ گروه نظارتی با شرکت ۵۶ نفر از رئیسان، کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان طی سه روز کاری فعالیت تمامی مدارس غیردولتی را مورد بازدید و نظارت قرار دادند.

و ی اظهار داشت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی مدارس غیردولتی استان مشمول این طرح هستند و آموزش و پرورش استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش می‌کند تا با نظارت‌های مستمر، پیگیری مداوم نسبت به شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های قابل بهبود در مجموع مدارس اقدام کند.

بیات با اشاره به ماده ۲۳ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی نیز گفت: داشتن تاییدیه گزینش برای تمامی پرسنل شاغل در مدارس و مراکز غیردولتی الزامی است و بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در این مدارس و مراکز تخلف محسوب می شود.

وی یادآوری کرد: تمامی مراحل صدور مجوز تاسیس و راه اندازی مدارس و مراکز غیردولتی باید از طریق سامانه مربوطه انجام گیرد و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

۱۳ هزار دانش آموز زنجانی در ۱۱۵ مدرسه غیردولتی استان زنجان تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۵۷ مدرسه با هشت هزار دانش آموز در شهر زنجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.