مدیرکل آموزش و پرورش زنجان از خدمت ۱۵ هزار معلم در دستگاه تعلیم و تربیت استان خبر داد و گفت: توسعه مشارکت، کاهش‌تمرکز، تفویض اختیار و تاکید بر برنامه های مدرسه ای، محلی و منطقه ای از اصول انتخاب معلم نمونه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز (29 فروردین) در جلسه شورای آموزش و پرورش در استانداری زنجان اظهار کرد: واگذاری اختیارات اداری، مالی و نیروی انسانی به استان ها یکی از موارد حائز اهمیت است چرا که یکی از اولویت های وزارتخانه تفویض اختیار به استان هاست.

وی به سیستم متمرکز دستگاه تعلیم و تربیت و مشکلاتی که این مهم ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: از این‌رو اختیارات اداری، مالی و نیروی انسانی به استان ها تفویض اختیار می شود.

این مقام مسئول به برنامه های هفته معلم اشاره کرد و با بیان اینکه از (12 تا 18 اردیبهشت) به عنوان هفته معلم نامگذاری شده است، گفت: امید می رود دستگاه های دیگر در اجرای برنامه های هفته معلم آموزش و پرورش را همراهی کنند.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در سخنانی اظهار کرد: رویکرد وزارت متبوع در راستای بزرگداشت مقام معلم تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب معلم نمونه برای اولین بار در سال 64 انجام شد و امسال با رویکرد جدیدی انجام می شود، گفت: برای انتخاب معلم نمونه شاخص های ویژه و خاصی تعیین می شود که هرسال تغییر می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته شاخص های معلم نمونه به 40 شاخص رسیده بود، گفت: امسال سی و سومین یادواره بزرگداشت مقام معلم برگزار می شود.

صیفی‌نیا به موفقیت های ستاد بزرگداشت مقام معلم استان در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی سال 94 استان زنجان مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی به اصول و سیاست های حاکم بر برنامه های تکریم مقام معلم اشاره کرد و گفت: در استان زنجان 15 هزار معلم تحت پوشش آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: توسعه مشارکت، کاهش تمرکز، تفویض اختیار و تاکید بر برنامه های مدرسه ای، محلی و منطقه ای ازاصول انتخاب معلم نمونه است.

در این جلسه تاکید شد (15 اردیبهشت) همایش پیاده روی به مناسبت هفته معلم و روز کارگر با همراهی دستگاه های اجرای به سمت جاده گاوازنگ از سوی شهرداری برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.