خیرالله رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نحوه فعالیت معلم، توان علمی و صلاحیت حرفه ای را از شاخص های کیفی مهم برای ارزیابی معلم نمونه ذکر کرد و افزود: باید در جذب، آموزش و ایجاد مهارت ها در معلمان دقت لازم داشته باشیم تا به درستی از نیروی آموزشی در عرصه تعلیم و تربیت استفاده شود.
وی اضافه کرد: در روزهای بزرگداشت مقام معلم برنامه های زیادی در سطح استان تدارک دیده شده که با مشارکت نواحی مختلف آموزش و پرورش استان اجرایی خواهند شد.
رحمانی، همایش پیاده روی فرهنگیان، همایش تجلیل از حدود 200 تن از فرزندان شهدای فرهنگی، همایش تجلیل از معلمان پیشکسوت با حضور 400 فرهنگی بازنشسته به همراه یکی از اعضای خانواده، همایش فرهنگیان بسیجی و همایش معلمان و فعالان مدارس غیر دولتی با حضور 500 تن از این افراد را ازجمله برنامه های هفته معلم عنوان کرد.
رحمانی ادامه داد: همچنین برنامه های میثاق با شهدا و زنگ سپاس با حضور چهره ها و مفاخر ملی نیز در اولین روز از هفته معلم برگزار خواهد شد.
وی در ادامه از برپایی نمایشگاه پژوهش در فرهنگ اقوام و ملل طی روز های 11 و 12 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و آشنایی آنان با تمدن و فرهنگ ملل مختلف، معرفی دست سازه های دانش آموزان، نزدیکی و مودت فرهنگ های مختلف با یکدیگر و آشنایی هرچه بیشتر این قشر با ویژگی ها و فرهنگ استان قزوین برگزار می شود.
رحمانی افزود: در هفته معلم تمامی مناطق چهارده گانه استان با دعوت از مسئولان و چهره های فرهیخته کشوری همایش های بزرگداشت مقام معلم را به شکلی گسترده تر از سال های گذشته برگزار خواهند کرد.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تجلیل از مقام شامخ معلم، وظیفه و رسالت آحاد جامعه و مسئولان است چرا که بستر توسعه در تمام شاخص ها از آموزش و پرورش فراهم می شود.
استان قزوین دارای 15هزار و 800 معلم شاغل و 8 هزار معلم بازنشسته است.
12 اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گذاری شده است.
7388/ 6128 * خبرنگار: پریسا نوروزی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.