فتح الله حقیقی شامگاه چهارشنبه در ششمین جلسه ستاد هماهنگی مدیریت شهری در محل تصفیه خانه فاضلاب شهری زنجان افزود: شبکه‌هایی در این حوزه در سطح شهر اجرا شده است که بخشی از مردم رغبتی برای استفاده از آن ندارند.

وی تاکید کرد: باید راهکارها و اقداماتی ارائه شود تا طرح‌هایی که با صرف هزینه های بالا انجام می‌شود، مورد اقبال مردم نیز قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پساب فاضلاب شهری سود دارد، گفت: یکی از مهمترین منافع آن برای زنجان تغذیه سفره های آب زیرزمینی از محل رها سازی آب تصفیه شده است که در زمان کم‌آبی این مهم قابل توجه و حائز اهمیت است.

حقیقی تاکید کرد: آماده بهره‌مندی از راهکارهای عملی توسط کارشناسان، صاحبنظران و مدرسان دانشگاه ها درخصوص استفاده از پساب فاضلاب شهری زنجان برای صنعت هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص حل مشکل آب های سطحی در خیابان صدرا که یکی از مشکلات زیست محیطی شهر زنجان است می توانیم از محل فروش پسماند سرب و روی برای پروژه های مهم و تاثیرگذار در این خصوص هزینه کنیم که ارزشمند و تاثیرگذار است.

استاندار زنجان گفت: از این درآمدها برای حل مشکل بالا آمدن آب سطحی، ترغیب مردم برای اتصال به شبکه فاضلاب، متصل کردن بافت ناکارآمد شهری به شبکه فاضلاب استفاده می‌شود.

حقیقی اظهارداشت: از محل درآمد فروش پسماند سرب و روی می توان برای پروژه های بهداشت و درمان، حفظ محیط زیست، حوزه جوانان و فاضلاب هزینه کرد چرا که این مهم مطابق با سیاست های مدیریت و برنامه ریزی است.

استاندار زنجان قبل از جلسه از روند تضفیه فاضلاب شهری زنجان در کوشکن بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.