سیدرضا مدنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت نادرست برخی واحدهای معدنی ابراز نارضایتی کرد و افزود: کارشناسان این اداره، مدام در پی رصد و پایش واحدهای معدنی هستند و در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، بر اساس قانون و بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: پارسال (۹۷) ۲ مورد اخطاریه کتبی به ۲ واحد معدنی داده شد اما در پنج ماهه امسال، میزان تخلفات زیست محیطی به هفت مورد رسید و انتظار می رود صاحبان واحدهای معدنی، تذکرات و اخطاریه ها را جدی بگیرند که در صورت بی توجهی، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.  

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ معدن ثبت شده در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۵ واحد فعال هستند گفت: معادن این شهرستان شامل سلیس، گچ، سنگ لاشه، آهک، تراورتن و سرب و روی بوده که فعالیت این واحدها به صورت منظم از سوی کارشناسان محیط زیست مورد پایش قرار می گیرد.

مدنی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، بیشترین اخطاریه داده شده از سوی این اداره به واحدهای معدنی به سبب عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی با چهار مورد مربوط به مرداد ماه جاری است، افزودد: تخریب مراتع، ایجاد راه های ارتباطی گسترده، ایجاد ریزگردها، عدم توجه جدی به بحث احیا و بازسازی و به طور کلی عدم رعایت برخی الزامات زیست محیطی از جمله موارد تخلف زیست محیطی معادن شهرستان می باشد.

وی از متولیان واحدهای معدنی شهرستان خدابنده خواست نسبت به رعایت الزامات زیست محیطی اهتمام بیشتری داشته باشند تا علاوه بر پیشگیری از تخریب محیط زیست به آسایش ساکنان جوامع محلی نیز به سبب فعالیت غیر اصولی، خدشه وارد نشود.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.