سیدمحمود موسوی روز سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی اتحادیه‌های صنفی با اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان، اظهار داشت: سه میلیون واحد صنفی در کشور و ۴۰ هزار در استان زنجان وجود دارد که نشان از ظرفیت عظیم این بخش در اشتغال کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم اصناف در ایجاد اشتغال، مشکلات موجود در این واحدها نیاز به پیگیری، بررسی و توجه ویژه از سوی مسئولان مربوطه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: آشنایی اتحادیه‌های صنفی با قوانین، دستورالعمل‌ها و مشوق‌های تامین اجتماعی ضروری بوده و به حل بسیاری از مشکلات حقوقی و بیمه‌ای آن‌ها کمک می‌کند.

ناصر فغفوری هدف از برگزاری این جلسه و نشست‌های مشابه با سایر دستگاه‌ها مانند امور مالیاتی را آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مشوق‌ها، خدمات و تسهیلات ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی به اتحادیه‌های صنفی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مسائل و مشکلات اصناف استان در خصوص بیمه، مالیات و تسهیلات، جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی به صورت اختصاصی و با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار و موارد مطرح شده از سوی اصناف در این نشست‌ها بررسی و نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

فغفوری، شمار اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنفی و خدماتی را چشمگیر خواند و تصریح کرد: کسب اطلاع از قوانین بیمه و تسهیلات ارائه شده می‌تواند هم برای بیمه‌شده و هم کارفرما، مفید و راهگشا باشد.

به گزارش ایرنا، این جلسه با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل تامین اجتماعی و رئیس اتاق اصناف و روسای اتحادیه‌های صنفی استان برگزار شد.

روسای اتحادیه‌های صنفی استان، موارد و مشکلات مرتبط با بیمه تامین اجتماعی را مطرح کردند که ضمن پاسخگویی لازم از سوی مدیرکل تامین اجتماعی به این سوالات و ابهامات، قول مساعد جهت پیگیری و رفع مشکلات و موانع موجود نیز داده شد.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.