بهروز اسودی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: با بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید در سال مالی ۹۷، براساس پایش صورت گرفته از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی دریافت کننده تسهیلات استان سمنان ،۱۰۳ درصد اشتغال تعهد شده در این واحدها محقق شد.

وی ادامه داد: اعطای ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۵ واحد صنعتی استان سمنان در یکسال گذشته ۶۹۳ فرصت شغلی ایجاد کرد که ۷۵ درصد پرداخت تسهیلات و ۱۰۰ درصد اشتغال در این واحدهای صنعتی محقق شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته در قالب تسهیلات رونق تولید ، به ۱۵۰ واحد صنعتی استان هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

اسودی تصریح کرد: در بخش رفع موانع تولید، کارگروه استان تا این نشست مشکلات ۹۶۳ واحد تولیدی سمنان را بررسی کرد که به منظور رونق تولید در این واحدها ۲ هزار و ۴۹ مصوبه به تصویب رسید.

در این نشست با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی سمنان، با تصمیم اعضای کارگروه ، ۲۲ واحد صنعتی به منظور دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و همچنین درباره مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و امور زیربنایی چهار واحد تولیدی در ارتباط با اعطای بخشودگی جرایم تامین اجتماعی  تصمیم گیری شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.