محمد اخلاقی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: بیشتر اتباع خارجی مقیم سمنان و بیمه‌شده تامین اجتماعی افاغنه هستند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بیمه‌شدگان اجباری در سال ۹۶ در استان سمنان ۱۰۹ هزار و ۶۵۹ تن بود که این رقم اکنون به بیش از ۱۱۳ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از عوامل موثر در کاهش آمار بیمه تامین اجتماعی در ماه اسفند هرسال، اخراج نیروهای قراردادی، پایان طرح‌های ساخت و ساز، بررسی چشم‌اندازهای اقتصادی و شرایط بازار است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: با وجود فشارهای خارجی و تحریم میزان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان سمنان با ایجاد اشتغال از ابتدای فروردین تا تیر ۹۸ کاهش نیافته است.

اخلاقی تصریح کرد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی که معوقه‌های بیمه‌ای دارند در دستور کار است و با برنامه‌ریزی اصولی باید از صنعتگران استان حمایت کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی پشتیبان واقعی واحدهای تولیدی استان هستند و در زمان فشارهای خارجی تامین اجتماعی بخش صنعت را تنها نمی گذارد.

در این نشست در ارتباط با وضعیت اشتغال، میزان صادرات و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط مطالبی ارایه شد.

در استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.