مدیرکل دامپزشکی استان زنجان روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان ۲۰ هزار و ۳۰۷ راس گوسفند، بز، گاو و گوساله در کشتارگاه های استان ذبح شده است.

محمدباقر حاج کاظمی با بیان اینکه از این تعداد دام کشتار شده ۱۸ هزار و ۶۳۳ کیلوگرم لاشه ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است، اظهارداشت:  کمترین وزن ضبطی از لاشه بز و بیشترین آن در گاو و گوساله بود.

وی تاکید کرد: علاوه بر ضبط لاشه‌های غیربهداشتی، ۲۰ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم نیز اندام از این دام‌های کشتار شده به دلیل موارد بهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم گوشت گرم سالم از ۶ هزار و ۶۸۶ گاو و گوساله و ۲۵۴ هزار و ۵۹۷ کیلوگرم نیز از ۱۱ هزار و ۶۶۸ راس گوسفند ذبخ شده وارد بازار این استان شد.

حاج کاظمی با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و ۶۶۷ راس بز در کشتارگاه ها ذبح شده است، اظهار داشت: از این تعداد دام نیز ۳۰ هزار و ۱۲۵ کیلوگرم گوشت گرم سالم وارد چرخه مصرف شد.

وی از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواست، فرآورده مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای زمان پااین مصرف و تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری و به این موارد دقت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.

۹۵۰۵/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.