محمدباقر حاج کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 9 ماهه گذشته از سالجاری 12 میلیون و 382 هزار و 785 قطعه مرغ در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شد.
به گفته وی، از این تعداد کشتار انجام شده، 428 هزار و 572 کیلوگرم لاشه نیز به دلایل موارد غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف حذف شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: از 12 میلیون و 382هزار و 785 قطعه مرغ کشتار شده در کشتارگاه های استان، 2 میلیون و 4165 هزار و 286 اندام به وزن 171 هزار و 764 کیلوگرم به دلیل موارد غیربهداشتی ضبط شد.
به گفته حاج کاظمی، طی 9 ماهه گذشته از سالجاری نیز 46 پرونده تخلف درباره کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیر مجاز فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
وی از شهروندان درخواست کرد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به داشتن مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، دقت کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضاء، تولید و کنترل هستند را تهیه کنند.
حاج کاظمی متذکرشد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی است.
وی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار و مورد تخلف را برای رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، هر کدام از کشتارگاه های استان زنجان دارای یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی در مراحل قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار دام های سبک و سنگین نظارت ویژه ای دارند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.