مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با توجه مساعدت و کمک‌های مالی صورت‌گرفته در سفر اخیر رئیس سازمان زندان‌های کشور به این استان، چهارمین مرحله سبد غذایی به صورت فوق‌العاده در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

علاءالدین کریمی افزود: این سبد غذایی شامل اقلامی از جمله برنج، مرغ، گوشت، کنسرو، لپه، عدس، ماکارانی، پودر شوینده، قند، شکر و چای بود.

وی اظهار داشت: این سبدها به تعداد خانواده‌های یک تا پنج نفره پیش بینی شده بود که ارزش آن‌ها به ترتیب ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار، سه میلیون و ۶۰۰ هزار، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار، ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

کریمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ نفر از خانواده زندانیان زنجان، تحت پوشش این انجمن هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به سایر حمایت‌ها از زندانیان گفت: ۶۴۰ زندانی این استان طی ۶ ماهه اول سال جاری در آزمون‌های استاندارد و کتبی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

کریمی افزود: نیمه اول سال جاری، تعداد ۹۵۴ نفر از زندانیان نیز در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده و تا کنون ۴۵۵ نفر موفق به اخذ گواهینامه آموزشی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کیفری زندانیان استان زنجان در یک سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته که دستورالعمل‌های کاهش جمعیت کیفری، استفاده از مجازات‌های جایگزین، اِعمال عفو رهبر معظم انقلاب به‌ویژه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تعیین تکلیف زندانیان مهریه در این کاهش، موثر بوده است.

به گزارش ایرنا، در سفر اخیر وزیر دادگستری به استان زنجان و طی بازدیدی که از زندان زنجان داشتند، ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان از زندان مرکزی زنجان آزاد شدند.

۹۵۵۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.