محسن صالحی‌نیا روز سه‌شنبه در قالب سفر یک‌روزه به زنجان آمد و در بدو ورود به این استان به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

بازدید از واحد تولیدی راشا کاسپین ایرانیان، تولیدکننده کاغذهای بسته‌بندی در شهرک صنعتی اشراق زنجان، دیدار با استاندار زنجان و شرکت در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، برنامه‌های صبح معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در زنجان بود.

وی در این جلسه گفت: تلاش برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید، یکی از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور است که برای سال جاری پیش‌بینی شده که بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگردد و تا کنون نیز ۵۲۰ واحد عملیاتی شده است.

برنامه‌های بعدازظهر رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان زنجان، افتتاح شهرک صنعتی سلطانیه به مساحت ۱۰۳ هکتار بود.

۹ میلیارد تومان برای شهرک صنعتی سلطانیه هزینه شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: شهرک صنعتی سلطانیه، مصوب سال ۱۳۸۴ به مساحت ۲۲۰ هکتار بوده که امروز فاز اول آن به مساحت ۱۰۳ هکتار، عملیاتی شده و واحدهای آن آماده تحویل است.

ایرج احمدی با بیان اینکه در مجموع تا کنون ۹ میلیارد تومان برای این شهرک صنعتی، هزینه شده است، اظهار داشت: سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۶ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک صنعتی سلطانیه هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه آب و برق این شهرک، تامین شده و قابل استفاده است.

احمدی افزود: یک مگاوات برق در این شهرک صنعتی تولید شده و مابقی تولید نیز جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که شرکت برق منطقه‌ای زنجان اجرا می‌کند و بابت آن نیز سه میلیارد تومان به برق منطقه‌ای پرداخت شده و طبق برنامه، امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه امروز سه واحد از زمین‌های این شهرک صنعتی به متقاضیان تحویل می‌شود، گفت: یکی از واحدها به نام بافت و رنگرزی پارسان توسط معاون وزیر و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور و استاندار زنجان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شریف ابهر، افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه برق ۶۳.۳ کیلوولت و افتتاح مرکز فناوری و خدمات کسب و کار شهرک صنعتی افق ابهر و بازدید از چند واحد تولیدی در ابهر از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه صالحی‌نیا به استان زنجان بود.

تامین نقدینگی و توسعه خوشه‌ها برای افزایش ظرفیت تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی، کمبود نقدینگی و به تبع آن فعالیت با کمتر از ظرفیت اسمی است، گفت: برنامه‌هایی که برای تامین نقدینگی پیاده کرده‌ایم، تامین تسهیلات با درصد مناسب از محل منابع بانکی برای بخش صنعت و معدن و اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده وصولی از واحدهای صنعتی به همان واحدهای مستقر در شهرک‌ها در صورت تصویب لایحه در مجلس شورای اسلامی است.

محسن صالحی‌نیا در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی ابهر در جمع خبرنگاران افزود: تدبیر بعدی برای عارضه‌یابی، پایش و احیای واحدهای تولیدی متوقف است که امسال احیای بیش از ۱۳۰۰ واحد تولیدی پیش‌بینی شده که یکی از هفت برنامه محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی توسعه خوشه‌های صنعتی را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: توسعه خوشه‌ها ظرفیت واحدهای مختلف در اقصی نقاط کشور را مجموعه‌سازی می‌کند و واحدها می‌توانند به بازارهای داخلی و خارجی دسترسی داشته باشند.

صالحی‌نیا با بیان اینکه صدمین خوشه صنعتی کشور تا پایان مهر جاری آغاز به کار می‌کند، ادامه داد: ۲ خوشه صنعتی در استان زنجان فعال بوده و ۶ خوشه نیز تعریف شده است.

این مسئول اظهار داشت: مراکز فناوری و خدمات کسب و کار در شهرک‌های صنعتی می‌توانند در جخت ارتقای سطح فناوری و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط مفید باشند.

۹۵۵۶/۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.