به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ناصر فغفوری با بیان اینکه محورهای توسعه ای در استان زنجان در بخش های مرتبط با این سازمان، پیش‌بینی و تدوین شده است، اظهار داشت: برای این امر نیازمند همراهی همه مسئولان هستیم که استانداران وقت و فعلی همکاری مناسبی در این زمینه داشته و دارند.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد فضای امن سرمایه‌‎گذاری، تاکنون میزان سرمایه‌گذاری در استان زنجان به 7 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ، 3 هزار میلیارد تومان مربوط به سرمایه‌گذاری خارجی است.
فغفوری، یکی از اولویت‌های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در امر حمایت از اشتغال را احیای معادن خواند و تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه معدن، ممانعت از خروج خام سنگ‌ آهن از استان زنجان است.
این مسئول افزود: این بدان معنی است که امروز هیچ سنگ‌ آهنی به شکل خام از استان خارج نشده و مورد استفاده واحدهای معدنی قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر توجه بیشتر به اکتشافات جدید معدنی در این استان گفت: تلاش کردیم در این حوزه از اکتشافات سطح‌الارضی به سمت اکتشافات تحت‌الارضی و اعماق بیش از 100 متر وارد شویم که این اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه روزانه 2 هزار تن پسماند روی در استان تولید می‌شود که کمتر از 1.5 درصد روی دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیگیری لازم درباره تعیین محل پسماند روی اقدام شده و اصلی‌ترین کار، آماده‌سازی محل جدید انبار بوده و تا وقتی که این محل برای پذیرش کیک، آماده نباشد هیچ اقدامی نمی‌توان در شهرک صنعتی روی انجام داد.
فغفوری تصریح کرد: به محض اینکه محل جدید آماده شود محل فعلی انبار تعطیل می‌شود و همه کارخانه‌ها پسماند خود را باید به این محل انتقال دهند که البته طبق آخرین خبرها مجوز واگذاری زمین صادر شده و تا چند ماه آینده، آماده پذیرش پسماند می‌شود.
9556/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.