رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان‌ زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد از دانش آموزان در پنج گروه کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی تحت پوشش برنامه‌های این مدارس هستند.

فاطمه باغبانی افزود: دانش آموزانی که مشکل جسمی حرکتی، آسیب دیده بینایی و شنوایی دارند اما از هوش عادی برخوردار هستند به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر چند آموزش و پرورش استثنایی این استان در بکارگیری نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه بود اما  با کارهای انجام گرفته در سال تحصیلی جدید با به کار گیری ۱۶ نفر در حوزه آموزشی و ۲۰ نفر در حوزه توانبخشی (خرید خدمات) برطرف شده است.

این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر ۳۸۰ نفر کادر آموزشی توانبخشی در مدارس استثنایی استان زنجان فعال و مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

وی عمده تفاوت آموزش در این نوع مدارس با مدارس عادی را در تخصصی بودن کادر آموزشی  عنوان کرد و گفت: یکی از الزامات در آموزش و پرورش مدارس استثنایی به روز کردن اطلاعات تخصصی معلمان است که این مهم از طریق برگزاری کارگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان ادامه داد:  دانش آموزان استثنایی از استعدادها و توان بالقوه ای برخوردار  هستند و بر این مبنا باید در راستای شکوفایی این استعدادها باید تلاش کرد.

وی یادآوری کرد: آگاه سازی، اطلاع رسانی و مشارکت مناسب جامعه در توانبخشی و درمان معلولان حتی نوع نگاه به این گروه‌ها تاثیر بسزایی در توانمندسازی آنان دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.