علیرضا کمرئی  روز دوشنبه در مراسم بازگشایی نمادین مدارس زنجان با اشاره به اینکه  همزمان با مهر، بهار مهارت آموزی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: بر این مبنا  مهارت آموزی یک اصل قرار گرفته و تلاش بر این  است که نگرش مثبتی به این مهم و علاقمندان رغبت بیشتری به حرفه آموزی داشته باشند.

وی اظهار داشت: انتخاب این مسیر از سوی دانش آموزان چشم انداز بهتری را به دنبال دارد و در این میان  علاوه بر نیاز به آموزش و دانش نظری، با هدف موفقیت در حوزه های گوناگون در کشور، مهم مهارت آموزی نیز با نگاه مثبت دانش اموزان به این  بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: مدرسه همانند ظرفی است که دانش اموزان با قرار گرفتن در  آن، هویت دینی، اعتقادی و ملی آنان شکل می گیرد و با فراگیری  سبک ایرانی  و اسلامی نیز  زندگی خوب، آرام و سالمی را تجربه می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از عناصر اصلی هویت، تاریخ و ملی کشورمان، دفاع مقدس است و تلاقی این مهم در هفته اول مهر " بازگشایی مدارس" ایجاب می کند که  در پاسداشت آن بیش از گذشته سخن گفته شود و در این ارتباط دلاوری ها، ایثار رزمندگان اسلام در جنگ هشت سال دفاع مقدس به دانش اموزان بازگو شود.

کمرئی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مرور رشادت های مردمی است که پای آرمان های خود ایستادند و این ایام فرصت تکریم و گرامیداشت روزهای تلخ و شیرینی است که هویت اعتقادی  و دینی یک ملت را شکل داد.

این مسئول اظهار داشت: براین اساس باید گفت تا تاریخ است ایام دفاع مقدس و رشادت های مردمان این مرز و بوم فراموش نخواهد شد و با تکرار این واقعه در مدارس اجازه نخواهیم داد که ارز ش های  دفاع مقدس از یادها برود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش ادامه اد: دفاع مقدس یادآور روزهای بزرگی است که عظمت، غروز یک ملت را به همه جهانیان نشان داد و فرصتی برای پرده برداشتن از رازهای  شبانه و مناجات رزمندگان اسلام که  با خدای خویش عهد بستند، مرگ در راه هدف و شهادت را در راه خدا پاداش جهادشان باشد.

وی ضافه کرد: این استان مفاخر و اندیشمندان بی شماری را در خود پرورش داده که نمونه ا عینی آن فیلسوف" شیخ شهاب الدین سهروردی"ا ست که در تعبیری رهبر انقلاب به عنوان  افلاطون جهان اسلام نام گرفت و دانش آموزان با مطالعه، افزایش دانش و معلومات هویت تاریخی خود را حفظ کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.