قربانعلی بذرافشان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وجود مدارس دو شیفت با توجه به افزایش فشار کاری برای معلمان، سبب کاهش کیفیت آموزشی در مدارس می‌شود لذا از خیران تقاضا داریم با ورود به این عرصه و کمک به ساخت مدرسه، زمینه بهبود سطح تعلیم و تربیت را فراهم کنند.

وی افزود: هم اینک سه باب مدرسه توسط خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در آزادشهر در حال ساخت است که با این وجود همچنان با کمبود ۱۱ مدرسه دیگر در این شهرستان روبرو هستیم.

مدیر آموزش و پرورش آزادشهر ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و منابع اعتباری و فرسوده بودن برخی از مدارس در روستاها باعث کاهش بازدهی آموزشی و کم شدن انگیزه تحصیل در بین دانش‌آموزان شهرستان می‌شود.

بذرافشان گفت: استخدام ۱۰۴ معلم حق التدریس جدید و رسیدن تعداد معلمان شاغل در آموزش و پرورش آزادشهر به هزار و ۳۰۰ نفر، بخش زیادی از کمبود نیروی انسانی در شهرستان را مرتفع کرده است.

وی اظهارداشت: سال تحصیلی جدید با حضور ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۴۴ مدرسه شهرستان آغاز شد که دو هزار نفر از آنان کلاس اولی هستند.

مدیر آموزش و پرورش آزادشهر خاطرنشان کرد: آمار امسال دانش آموزان شهرستان در مقایسه با ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر سال گذشته هزار و ۲۵۰ نفر افزایش نشان می‌دهد.  

شهرستان آزادشهر با افزون بر ۹۴ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.