امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ شکارچی خاطی ساعت ۳ بامداد یکشنبه /۳۱ شهریور ماه/ قبل از سر رسیدن محیط‌بانان، اقدام به شکار سه سر خرگوش کرده بودند.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده که مدام درحال رصد و پایش مناطق مختلف این شهرستان هستند حین گشت و کنترل، ۲ فرد متخلف را مشاهده و آنان را به جرم شکار خرگوش دستگیر کردند.

باقری افزود: این ۲ شکارچی غیرمجاز که خود را در یک قدمی دستگیری دیدند از فرصت تاریکی شب استفاده کرده و متواری شدند اما ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده پس از مدتی تعقیب و گریز، آنها را در دام قانون گرفتار کردند.

وی تصریح کرد: محیط‌بانان در بازرسی از خودروی متخلفان، لاشه ۳ سر خرگوش به همراه یک قبضه اسلحه ته پر تک لول فاقد اعتبار، یک تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور را به دست آوردند.

باقری افزود: یکی از متخلفان دستگیر شده، بومی منطقه و دیگری نیز غیربومی است که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور رسیدگی حقوقی و اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان تحویل شدند.

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۲۲ سه شنبه شب /۲۶ شهریورماه/ نیز محیط‌بانان شهرستان ماهنشان در حین گشت و کنترل ییلاقات منطقه حفاظت شده انگوران، یک فرد متخلف را به جرم شکار خرگوش دستگیر کردند.

باقری با بیان اینکه از این شکارچی غیرمجاز که بومی منطقه است، لاشه یک سر خرگوش به همراه یک قبضه اسلحه ته پر دو لول متعلق به غیر و چهار تیر فشنگ ساچمه کشف شد، افزود: این فرد خاطی، پس از تشکیل و تکمیل پرونده تخلف به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: بر اساس قانون شکار هر سر خرگوش مبلغ سه میلیون ریال جریمه دارد که شکارچیان خاطی باید آن را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز میزان جریمه، بر اساس رای و نظر قاضی پرونده تعیین می‌شود.

۶۰۸۴/ ۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.